September 2.0

God lördag! Jag taggar inför en, förhoppningsvis, rolig arbetsdag som inte ska göra mig stressad. (Önska mig lycka till, hehe). 


Igår tog jag och syrran en långpromenad på Gärdet och över till Djurgården en sväng. Det var mulet, mörkt och föll lite snöblandat regn. Jag har ingen riktig tidsuppfattning men vi gick, enligt min telefon runt 15 000 steg i alla fall. 

Vi har bestämt oss för att vi denna månad ska göra en "September 2.0". Och vad i hela fridens namn är detta, frågar ni nu er själva. Det ska ni bli varse. 

År 2012 (eller om det möjligtvis var 2011?) bestämde vi oss för att ta tag i vår träning. Detta gjorde vi genom att säga upp våra gymkort (haha ja, faktiskt). Vi hade en månads uppsägningstid så vi följde något slags schema under dessa 30 dagar där vi körde 30 min cardio och 30 min styrketräning varje dag. Ja, ni läste rätt. Varje. Dag. 

Vi gick till det där satans gymmet (Fitness 24/7 på David Bagares Gata) genom regn, oväder och kyla. Vi tränade (dock jääävligt lugnt) om vi blev förkylda, om vi inte orkade och om vi inte hade tid. Och vi klarade oss igenom dessa 30 dagar. En riktigt ordentlig komma-igång-period må jag säga. Vi fick rätt schyssta resultat under den månaden. Och då ska tilläggas att vi även slutade med ALLT onyttigt i mat- och dryckesväg så vi åt inga chips, inget godis, ingen grillmat, drack varken läsk eller alkohol osv. Så himla skönt. Och så jävla duktigt av oss. Vi belönade oss sedan med att skaffa gymkort på Nordic Wellness istället så att vi kunde gå till ett tusen gånger fräschare gym OCH gå på massa roliga gruppträningspass. SÅ värt.

Och ja, det var alltså i September vi gjorde detta och vi har sedan dess pratat om att vi borde "göra en September" när vi behöver komma igång med träningen igen. 

Nu inser vi förstås att det är vansinne och omöjligt att träna varje dag i en månad så därför har vi uppdaterat det till September 2.0. Vi är inte riktigt helt klara med reglerna ännu men vi tänker väl oss typ 5-6 pass på gymmet varje vecka. Eftersom vissa av dessa pass kan bli typ yoga eller body balance och inte bara typ body pump eller body combat tycker jag att det känns rimligt. Och så räknar jag in mina dagliga promenader till jobbet i cardio-delen. 

Vi kommer heller inte vara lika hårda med vad vi stoppar i oss. Igår gick jag exempelvis ut och käkade på Bröderna Olssons med Martin. Sedan hämtade vi upp vår finska vän på Zinkens Krog och tog ett par öl. Alldeles lagom och välförtjänt efter det stenhårda body pump-passet jag precis varit på, hehe. 

Så här ser jag ut just nu. Jag lämnar alltid ögonen utan smink tills jag kommer fram till jobbet för att slippa att allt ska rinna bort i blåsten. Nu ska jag bara byta om från sovtröjan som jag nu lagt lite foundationsmulor på och sedan dra iväg. 


Ha en fin lördag!