Sista dagen i New York

- Vi vill inte åka heeeeeem....

I ärlighetens namn blev det lite senare än vi tänkt oss den där sista kvällen. Vi (eller i alla fall jag) var väl inte helt och hållet på topp när vi vaknade och behövde checka ut kanske. Vi gjorde i alla fall det och dumpade våra väskor hos den trevliga receptionisten (som trodde att vi kom från Kalifornien, så vi måste ha haft jävligt grym engelska just där). Sedan var det dags för sista dagen i denna underbara stad som jag bara vill åka tillbaka till, helst nu. Eller till och med igår.

Det blev en relativt kort dag i och med att vi checkade ut så sent vi kunde (kl 11) och flyget skulle gå kl 17. Vi svettade oss fram till ett litet fik på en hörna som hade asgrymma pannkakor och lemonad. Efter att ha lyckats få i sig några tuggor pannkakor och lite frukt kände jag mig lite bättre och vi promenerade bort till Joe Strummer Memorial som ni ser på bilden ovan. Efter att ha fotat några bilder svettade och flåsade vi oss tillbaka till hotellets trygga famn med iskall AC. Alltså det går fan inte ens att beskriva hur plågsam den värmen var, den måste upplevas, och det vill ni helst undvika.

Klockan hade väl hunnit bli närmare 14 och jag fick genast stress och panik när vi insåg hur dyrt det skulle vara med Uber och fick rådet av receptionisten att ta en taxi som han kunde boka åt oss istället, för att de då skulle komma snabbare. Jag hade lite panik i bilen tills vi väl lyckades ta oss igenom den där jävla trånga tunneln ut till New Jersey och köerna släppte. (Det här med att inte stressa upp sig i onödan är fan inte min grej alltså) Vi kom fram i svingod tid och var incheckade och hade droppat bagaget innan vi visste ordet av. Jag fick göra den sedvanliga extravisiteringen efter att deras body scan i vanlig ordning visat att jag hade något fuffens på mig och sedan hann vi inta lite bira, lite potato skins och jag hann köpa den senaste Harry Potter-boken som Martin kom på att jag nog skulle vilja läsa på planet.

Jotack. Jag läste ut den på typ tre timmar och fick fördriva resten av tiden med att kolla film. Glömde helt bort att sova. Så när vi landade och min yrsel var värre än någonsin samt att klockan i Sverige var 7 på morgonen och vi hade en hel dag kvar innan vi fick sova kändes det lite halvkul sådär. Så vi åkte hem och tvärdäckade.

Martin var lite duktigare än jag på att vara vaken, men jag sov till typ 18. Sedan gick jag upp och fixade tacos till middag, kollade på någon serie och tvärdäckade igen innan 23. Trött? Jag? Haha.

Jag skulle lite snabbt vilja avsluta min reseberättelse med att sammanfatta den som den BÄSTA resan. Vi hann faktiskt se och uppleva mer än vad vi trodde och kände oss aldrig stressade eller tyckte att vi hade för lite tid på oss. Alla städer hade sin egen lilla charm; Los Angeles med sin historia, Sunset Strip, shopping och långa stränder... San Francisco med sina charmiga hus och backar, sjölejon, pirer och mysiga trappor... New York med sina vackra parker, skyskrapor, härliga människor och sköna stämning (fast vädret var fan ett stort minus). Den stad jag ändå känner att jag nog fortast kommer vilja åka tillbaka till är nog fan New York ändå. Vi kända oss så jävla trygga där. Och det finns så mycket mer jag skulle vilja göra där, när värmen inte hindrar en.

Resan får i alla fall 10/10 Totties i betyg. Min yrsel får minus 10 000. Utan den hade resan fått minst 11.